STOP Жемқорлық

“Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы”

Қазақстан Республикасының Заңы 2015 жылғы 18 қарашадағы № 410-V ҚРЗ

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс қимыл туралы

Қазақстан Республикасының 2015-2025 жылдарға арналған сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегиясы туралы

Қазақстан Республикасы Президентінің 2014 жылғы 26 желтоқсандағы № 986 Жарлығы

ҚР 2015-2025 жылдарға арналған сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегиясы

«Innovative Сollege» мекемесіндегі 2017-2018 оқу жылындағы І жарты жылдығындағы Жемқорлыққа қарсы іс-әрекет бойынша атқарылған жұмыстар

Әр жыл сайын колледжімізде жемқорлыққа қарсы іс-әрекет бойынша жылдық жоспар жасалып, жоспарға сай іс-шаралар атқарылады.

Колледжда жемқорлыққа қарсы іс-әрекет бойынша стенд жабдықталып, сенім жәшігі орнатылған.

Жемқорлықтың алдын-алу іс-шаралары колледжда кеңінен жүргізіледі. Атап айтқанда колледж оқушыларымен «Жемқорлыққа жол жоқ!» атты тәрбие сағаттары өткізілсе, Техникалық пәндер онкүндігінде Жол қозғалысын ұйымдастыру – 21 тобы өз мамандықтары бойынша жемқорлықтың алдын –алу үшін тамаша сахналық көрініс қойып, көрермендерге керемет әсер сыйлады.

Қазан айында «Білім саласындағы жемқорлыққа қарсы іс-әрекет» тақырыбында оқытушылармен директордың тәрбие ісі жөніндегі орынбасары А.М.Касимова диалогтық әңгімелесу болып өтті.  Бұл диалогтық әңгімелесуде оқытушыларды кеңінен әңгімеге тарта отырып, жемқорлықтың алдын –алу шаралары туралы насихатталды.

Сонымен қоса Тәуелсіздік күніне орай ұйымдастырылған құқықтық пәндер апталығында құқықтық пәндер оқытушылары А.О.Курманова, А.С.Сағидолла, Қ.М. Оразғалиев және А.К.Дюсенбекова «Жемқорлықтың алдын-алудағы құқықтық сұрақтар» тақырыбында дөңгелек үстелде жемқорлықтын алдын-алу және жемқорлық жағдайы орын алғандағы құқықтық сұрақтарға жауап беріп, оқытушылардың құқықтық сауаттылығын толықтырды.

«Innovative college» мекемесінің сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарты

1. Жалпы ереже

1. Осы Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің (бұдан әрі – Министрлік) сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарты «Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы» 2015 жылғы 10 қарашадағы Қазақстан Республикасы Заңының 10-бабына, Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі бекіткен Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандартты әзірлеу бойынша әдістемелік ұсынымдарға сәйкес әзірленген және ұсынымдық сипатқа ие.
2. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандартты әзірлеуші колледждің әдістемелік кеңесінің мүшелері болып табылады.
3. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарт сыбайлас жемқорлықтың алдын алуға бағытталған қоғамдық қатынастардың ерекшеленген саласына арналған ұсынымдар жүйесін орнатуға бағытталған.
4. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандартты әзірлеу міндеттері:
1) қоғамдық қатынастардың ерекшеленген саласында жұмыс істейтін адамдардың нақты сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлқын қалыптастыру;
2) сыбайлас жемқорлық көріністерін уақытылы анықтау және олардың жағымсыз салдарының алдын алу болып табылады.
5. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарттың қағидаттары:
1) заңдылық;
2) ашықтық;
3) әдептілік;
4) жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделерін сақтау және оларды сыбайлас жемқорлық көріністерінен қорғау;
5) мүдделер қақтығысын болдырмау болып табылады.
6. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарт жемқорлыққа қарсы мінез-құлықты сақтауға және сыбайлас жемқорлық көріністерінің алдын алуға бағытталған қоғамдық қатынастардың ерекшеленген саласында жұмыс істейтін адамдарға арналған ұсынымдарды анықтайды.
7. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандартың негізіне сыбайлас жемқорлық көріністерінің алдын алу көзқарасы тұрғысынан:
1) сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарт қамтитын салада жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделерін іске асыру;
2) өз құзыреті шегінде басқарушылық және өзге де шешімдерді дайындау және қабылдау;
3) Қазақстан Республикасының нормативтік құқықтық актілерінің жобасын дайындау;
4) тиісті тіршілік әрекеті саласының ерекшелігіне байланысты өзге де қоғамдық маңызы бар қарым-қатынас кезінде лауазымдық міндеттерді орындау бойынша тікелей іс-әрекеттер алынған.
2. Қоғамдық қатынастардың ерекшеленген саласында жұмыс
істейтін адамдардың мінез-құлық (іс-әрекеттері) стандарттары
(ұсынымдары)

8. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарт қамтитын тиісті салада жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделерін іске асыру кезінде:
1) Қазақстан Республикасы Конституциясы мен заңдарын, Қазақстан Республикасы Президенті мен Үкіметінің актілерін, өзге де нормативтік құқықтық актілерді;
2) Қазақстан халқының бірлігі мен еліміздің ұлтаралық келісімді нығайтуға ықпал ету, мемлекеттік және басқа де тілдерді, Қазақстан халқының салт-дәстүрлерін құрметтеу;
3) жеке тұлғалармен, заңды тұлғалар өкілдерімен және әріптестермен қарым-қатынас жасауда адал, әділ, қарапайым болу, көпшілік мақұлдаған моральдық-әдептілік нормаларын сақтау, сыпайылық және биязылық таныту;
4) жеке және заңды тұлғалардың құқықтары мен заңды мүдделерін қозғайтын қабылданған шешімнің айқындылығын қамтамасыз ету;
5) өз әрекетімен және мінез-құлқымен қоғам тарапынан сынға ұшырауға, сынның артына түспеуге жол бермеу, өз әрекетінің кемшіліктерін жою және жақсарту үшін конструктивті сынды қолдану;
6) жеке басының мәселесін шешу барысында мемлекеттік органдар, ұйымдар, мемлекеттік қызмет және басқа адамдардың әрекеттеріне ықпал ету үшін қызмет бабын пайдаланбау;
7) шындыққа сәйкес емес мәліметтерді таратпау;
8) заң бойынша тәртіптік, әкімшілік немесе қылмыстық жауапкершілік көзделген қылықтар мен өзге де заң бұзушылықтар жасауға жол бермеу;
9) мемлекеттік органда еңбек заңнамасы мен мемлекеттік қызмет туралы заңнаманы орындауды қамтамасыз ету, еңбек тәртібі мен шарттарын сақтауды, сондай-ақ мемлекеттік қызметте болуға байланысты шектеулерді қамтамасыз ету.
9. Мемлекеттік қызметті және басқа да рұқсат беру қызметтерін көрсету кезінде:
1) тұрақты негізде мемлекеттік қызмет көрсету сапасын арттыру бойынша шаралар қабылдау;
2) қолжетімді түрде қызмет алушыларға мемлекеттік қызмет көрсету тәртібі туралы толық және шынайы ақпарат ұсыну;
3) қарастырылмаған құжаттарды сұратып алуға жол бермеу, мемлекеттік қызмет пен басқа да рұқсат беру функцияларын көрсету барысында әртүрлі әуре-сарсаңнан (салғырттықтан) аулақ болу;
4) сыбайлас жемқорлық сипатындағы заң бұзушылыққа итермелеу кезінде басшылыққа жеткізу;
5) мемлекеттік қызмет көрсету кезінде үнемділік пен тиімділік танытып, мемлекеттік қызмет көрсету процесін үнемі жетілдіруді қамтамасыз ету.
10. Тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді сатып алуға байланысты мемлекеттік сатып алуды іске асыру кезінде мыналар ұсынылады:
1) мемлекеттік сатып алу үшін пайдаланылатын ақшалай қаражатты оңтайлы және тиімді жұмсау;
2) Заңда көзделген жағдайларды қоспағанда мемлекеттік сатып алуды өткізу рәсіміне қатысу үшін әлеуетті жеткізушілерге тең мүмкіндіктер ұсыну;
3) мемлекеттік сатып алу процесінің ашықтығы мен айқындығын қамтамасыз ету;
4) сыбайлас жемқорлық белгілеріне жол бермеу;
5) атқарушылық құжаттар бойынша орындалмаған міндеттемелері бар және Бірыңғай борышкерлер тізіліміне қосылған әлеуетті жеткізуші және (немесе) оларға тартылатын қосалқы мердігер (бірлесіп орындаушы) ретінде катысушыға жол бермеу.
11. Өз құзыреті шеңберінде басқарушылық және өзге де шешімдерді дайындау мен қабылдау кезінде:
1) қызметтік міндеттерді орындау кезінде мүдделер қақтығысының, жеке бас мүддесінің туындағаны туралы, сыбайлас жемқорлық әрекетіне және сыйлық алу итермелеу туралы тікелей немесе өз басшысына жеткізу;
2) жеке басының мәселесін шешу барысында мемлекеттік органдардың, ұйымдардың, мемлекеттік қызметшілердің және басқа да адамдардың әрекеттеріне ықпал ету үшін қызмет бабын пайдаланбау;
3) әріптестерге, басшыларға және өзге де лауазымды тұлғаларға сыйлық жасамау және мүліктік пайда немесе артықшылық пайда алу үшін қызметтік өкілеттілікті пайдалана отырып қызметтік емес қызмет көрсетпеу;
4) сыбайлас жемқорлыққа қарсы тұруға, сыбайлас жемқорлық сипатындағы заң бұзушылықты ашуға белсенділік таныту;
5) сыбайлас жемқорлық фактілері белгілі болғаны туралы, сондай-ақ қандай да бір материалдарды қарауды жылдамдатқаны үшін пайда көруге итермелегені немесе әуре-сарсаңға салғаны туралы басшылыққа жеткізу;
6) атқару үшін алынған өкімнің заңдылығына күманданған жағдайда бұл туралы тікелей басшыға жазбаша хабарлау;
7) егер мүдделер қақтығысына тікелей басшының өзі қатысты болса, жоғары тұрған басшыға жүгіну;
8) табыс табуға байланысты кәсіпкерлік және өзге де әрекеттерді іске асыруда біреуге көмектесуден бас тарту.
12. Нормативтік құқықтық актілерді дайындау кезінде:
1) нормативтік құқықтық актілер жобасын дайындау мен талқылауда қоғамның, бүкіл ақпараттық құралдардың міндетті түрде қатысуын қамтамасыз ету;
2) ұйымның құрылымдық бөлімшелерімен тұрақты негізде құқықтық актілер мониторингі мен тиісті есептер дайындауды үйлестіруді қамтамасыз ету;
3) әзірленген нормативтік құқықтық актілер жобаларын мүдделі мемлекеттік органдармен келісуге жіберуге дейін көпшілікпен талқылау үшін ашық нормативтік құқықтық актілерді интернет-порталға орналастыру;
4) сыбайлас жемқорлық факторлары немесе олардың белгілері бар нормативтік құқықтық актілер нормаларын пайдаланбау.
13. Қызметшілерін/жұмыскерлерін таңдау мен орналастыру бойынша кадр жұмысын ұйымдастыру кезінде:
1) тағайындау материалдарын қараудың белгіленген мерзімін сақтау;
2) ұйымға қызметке/жұмысқа қабылдау кезінде лауазымды тұлғаларға жүктелетін негізі міндеттерді, тыйымдар мен шектеулерді түсіндіру;
3) кадрларды іріктеу барысында Қазақстан Республикасы заңнамасының талаптарын сақтау;
4) мемлекеттік қызметкерлердің жеке деректері туралы мәліметтерді негізсіз беруге жол бермеу;
5) қызметке/жұмысқа үміткерден еңбек шартын жасауға қатысы жоқ құжаттарды талап етпеу;
6) жұмыскерлеріне қатысты қызметтік тексеруді әділ және жан-жақты жүргізу.
14. Тіршілік әрекеті саласына байланысты пайда болған басқа да өзара қатынас барысында:
1) бағынышты лауазымды тұлғалардың міндеттері мен қызметтік өкілеттігінің көлемін нақты және анық белгілеу;
2) бағыныштағы лауазымды тұлғалардың арасындағы еңбек жүктемесін біркелкі бөлмеуге жол бермеу;
3) олардың әрекеттерінің нәтижелерін бағалау барысында, сондай-ақ мадақтау және жаза қолдану кезінде шындық және әділдік таныту,
4) бағынышты жұмыскерді орынсыз айыптауға, дөрекілік факторларына, адамның ар-намысына тиюіне, жөнсіздікке, дөрекі мінез-құлыққа жол бермеу;
5) олардың лауазымдық міндеттерінен тыс немесе орындалмайтын, сондай-ақ заңға қайшы тапсырма бермеу;
6) қызметтен тыс сипаттағы мәселелерді шешу барысында бағыныштылардың әрекеттеріне эсер ету үшін қызмет бабын пайдаланбау;
7) бағыныштыларды сыбайлас жемқорлық заң бұзушылық жасауға итермелемеу;
8) өз лауазымдық міндеттерін орындау барысында әріптестерде туындаған мүдделер қақтығысын реттеу бойынша түбегейлі шараларды өз уақытында кабылдау;
9) мүліктің сақталуын қамтамасыз ету, автокөлік құралдарын қоса алғанда, мүлікті қызметтік мақсатта ұтымды, тиімді пайдалану.

«Innovative Сollege» мекемесінің әдеп кодексі

«Innovative Сollege» мекемесінің әдеп кодексі.

ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1. Осы колледждегі әдеп кодексі (бұдан әрі – Кодекс) Қазақстан Республикасы заңнамасының ережелеріне сәйкес Халықаралық Еңбек Ұйымының, Жарғының және басқа ішкі құжаттардың талаптарын ескере отырып, және бұл ұйым қызметкерлерін басқаратын ережелер мен қағидалар жиынтығы.
2. Осы Кодекстің мақсаты – Ұйымдағы корпоративті мәдениетті дамыту және мінез-құлықтың ең жақсы тәжірибелерін қолдану арқылы мүдделі тараптармен тиімді өзара әрекеттесуді қалыптастыру.
3. Ұйым лауазымды адамдармен және қызметкерлермен, басқа мүдделі тараптармен қарым-қатынас кезінде осы Кодекстің талаптарын стратегиялық маңызды және Ұйымның лауазымды адамдары мен қызметкерлері ұшырасатын күнделікті жағдайларда шешімдер қабылдайды және сақтайды.
4. Осы Кодексте келесі ұғымдар мен терминдер қолданылады:
Этика – лауазымды адамдар мен қызметкерлерді өз қызметінде басқаратын этикалық қағидалар мен іскери жүріс-тұрыс нормаларының жиынтығы;
Мүдделі тарап – құқықтары заңнамамен және жарғымен көзделген тұлға.
Мүдделер қақтығысы – қызметкердің немесе лауазымды адамның жеке мүдделері оның қызметтік міндеттерін бейтарап орындауына әсер етуі немесе әсер етуі мүмкін жағдай;
Қызметкер – бұл еңбек қатынастарында тұрған және еңбек шарты бойынша жұмысты тікелей орындайтын адам.

1-тарау. ҚҰНДЫЛЫҚТАР ЖӘНЕ ЭТИКАЛЫҚ ПРИНЦИПТЕР
1.1. Негізгі корпоративті құндылықтар:
• Меритократия: әркімнің үлесі мен жетістіктерін бағалаудағы әділдік пен объективтілік.
• Құрмет: басқа топ мүшелеріне құрметпен қарау.
• Адалдық: серіктестеріңізге адал болу.
• Ашықтық: байланыстар мен серіктестерге ашықтық.
• Командалық рух: бірлескен іс-шаралар нәтижесінде жақсы нәтижелерге қол жеткізу үшін ынтымақтастық.
• Сенім: өзара көмек пен сенім мәдениетін ұстану.
• Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл, сыбайлас жемқорлыққа төзбеушілік.

1.2. Ұйым қызметі этикалық талаптар мен тәртіп ережелерін сақтауға негізделген ұйым мен барлық мүдделі тараптар арасындағы қатынастарға негізделген. Өзара міндеттемелерді орындау – сындарлы жұмыстың алғышарты.

2-тарау. ЭТИКАЛЫҚ ҚАТЫНАС
2.1. Ұйымның лауазымды адамдары мен қызметкерлері.
2.1.1. Ұйым өзіне келесі міндеттемелерді алады:
• адам құқықтарының сақталуы мен құрметтелуін қамтамасыз етеді;
• мүдделі тараптармен барлық қарым-қатынастарының өзара тиімді болуын қамтамасыз етуге тырысады;
• қызметкерлерді оқыту және біліктілігін арттыру бағдарламаларына сәйкес өзін-өзі тәрбиелеу мен кәсіби өсуге ұмтылатын қызметкерлердің кәсіби дамуына тең жағдайлар жасайды;
• жұмысшыларға біліктілігі деңгейіне, орындалатын жұмыстың күрделілігі мен сапасына байланысты жұмыс үшін сыйақы төлеуді қамтамасыз етеді;
• нәсілдік, діни, этникалық, жыныстық, жастық, саяси және басқа белгілер бойынша кемсітуге жол бермейді; кадрларды іріктеу және жоғарылату тек біліктілік талаптарына сәйкестік негізінде, кәсіптік қабілеттерін, білімі мен дағдыларын ескере отырып жүзеге асырылады;
• қолданыстағы заңнамаға сәйкес қызметкерлердің қауіпсіздігі мен денсаулығын қамтамасыз ету үшін барлық шараларды қабылдайды, сонымен қатар қызметкерлер үшін қауіпсіз еңбек жағдайларын жасайды;
• заңнамада және ішкі құжаттарда белгіленген шекте құпия ақпаратты жария етпеуді қамтамасыз етеді;
• жанжалдар туындаған кезде лауазымды адамдар мен қызметкерлер арасындағы ашық және құпия диалог үшін жағдай жасайды, еңбек даулары мен қақтығыстардың алдын алу / болдырмау бойынша алдын алу шараларын қолданады, медиация рәсімдерін қолданады»;
• қызметкерлердің бастамалық идеялары мен оң нәтиже беретін ұсыныстарын бағалайды және көтермелейді;
• жекелеген лауазымды адамдар мен қызметкерлерге заңды негіздерден басқа кез-келген артықшылықтар мен жеңілдіктер беруге, бәріне бірдей мүмкіндіктер міндетті түрде берілуіне жол бермейді;
• осы процестің кез келген кезеңінде, лауазымды адамнан бастап шешім қабылдаған кез келген қызметкерге дейін мүдделер қақтығысынан босатылған шешімдер қабылдауға жауапты.

2.3. Мемлекеттік органдар.

2.3.1. Ұйымның мемлекеттік органдармен өзара әрекеті Қазақстан Республикасы заңнамасының, Жарғының, осы Кодекстің және басқа ішкі құжаттардың талаптарына сәйкес, тараптардың тәуелсіздігі негізінде, қағидаттарды сақтай отырып жүзеге асырылады. мемлекеттік органдар тарапынан да, шенеуніктер мен жұмысшылар тарапынан да сыбайлас жемқорлықтың және басқа заңсыз әрекеттердің алдын алу.

3-тарау. ҰЙЫМ ЖҰМЫСШЫЛАРЫ МЕН ҚЫЗМЕТКЕРЛЕРІНІҢ МІНДЕТТЕРІ
3.1.Ұйымның лауазымды адамдары мен қызметкерлері:
• мемлекеттік рәміздерге – Мемлекеттік Туға, Мемлекеттік Елтаңбаға, Мемлекеттік Гимнге құрметпен қарайды;
• жалпы қабылданған моральдық-этикалық нормаларды сақтау, мемлекеттік тілді және басқа тілдерді, дәстүрлер мен дәстүрлерді құрметтеу;
• сыпайы және дұрыс болу;
• немқұрайлылық пен дөрекілікке төзбеушілік;
• әріптестеріне қолдау мен көмек көрсету;
• сіздің көмегіңіз үшін әрдайым ауызша алғыс айтыңыз, егер ол толықтай қамтамасыз етілмеген болса да.
3.2.Ұйымның лауазымды адамдары мен қызметкерлері келесі міндеттемелерді алады:
• осы Кодексте белгіленген этикалық талаптар мен өзін-өзі ұстау ережелерін мұқият зерделеу, түсіну және адал орындау;
• өзінің қызметтік функциялары мен міндеттерін адал, кәсіби, тиімді және бейтарап орындауға;
• мәртебесі мен лауазымына қарамастан, қабылданған міндеттемелер үшін жауап беруге;
• этика мен жүріс-тұрыс ережелерін бұзу фактілері бойынша тергеу жүргізуге көмектесу;
• басқа жеке және заңды тұлғаларға олардың қадір-қасиеті мен қадір-қасиетіне әсер етуі мүмкін тікелей немесе жанама сипаттамаларды бермеу, олардың ар-намысы, қадір-қасиеті мен беделін, оның ішінде бұқаралық ақпарат құралдарында әлеуметтік желілер арқылы қорғауға бағытталған сот ісін жүргізуге әкеп соқтырмауға;
• Қазақстан Республикасы заңнамасының талаптарына сәйкес келетін басқару шешімдерін қабылдауға;
• мысал арқылы Кодекстің талаптарына адалдығын көрсету;
• бағынушылар арасында корпоративті рухты құруға, Ұйымның жалпы миссиясымен, құндылықтарымен және қағидаларымен біріктірілген командаға топтасуға уақыт бөлу;
• қарамағындағыларға кеңес беру және тәлімгер болу;
• шешім қабылдаған кезде ашықтық пен бейтараптық принциптерін басшылыққа алу керек;
• құпиялылық стандарттарын бұзбай және шешімдер мен актілерді, Ұйымның ішкі құжаттарын ескере отырып, уақтылы нақты ақпарат беру;
• Ұйым қызметкерлері этикалық талаптар мен тәртіп ережелерінің сақталмауы туралы алаңдаушылық білдіретін мінез-құлық мәдениетін тәрбиелеу.
• жеке мысалмен этика талаптарын және өзін-өзі ұстау ережелерін сақтауға шақырыңыз, еңбек тәртібін сақтаңыз;
• жұмыс орнында қауіпсіздік және еңбекті қорғау, өрт қауіпсіздігі, өндірістік қауіпсіздік және өндірістік санитария талаптарын сақтауға;
• өз мүлкіңізге мұқият қарау;
• жұмыс берушіге адамдардың өмірі мен денсаулығына, жұмыс беруші мен қызметкерлердің мүлкінің қауіпсіздігіне қауіп төндіретін жағдай туралы, сондай-ақ тоқтап қалу жағдайлары туралы хабарлауға;
• мемлекеттік құпияларды құрайтын, қызметтік, коммерциялық немесе заңмен қорғалатын өзге де құпияларды құрайтын, оған өзінің қызметтік міндеттерін орындауға байланысты белгілі болған мәліметтерді жарияламауға;
• жұмыс берушіге келтірілген зиянды Қазақстан Республикасының заңдарында белгіленген шектерде өтеуге;
• өз құзыреті шегінде Ұйымдағы сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі мақсатты жұмысты жүргізуге;
• өз қызметінде Қазақстан Республикасының сыбайлас жемқорлық заңнамасының нормаларын сақтауды қамтамасыз ету;
• сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру бойынша шаралар қабылдау;
• Ұйым қызметінде сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарттарды қалыптастырады және олардың орындалуын қамтамасыз етеді;
• Ұйым қызметкерлеріне жүктелген міндеттемелердің адал орындалуын қамтамасыз ету;
• Ұйымда мемлекеттік сатып алу процедураларын қатаң Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына сәйкес жүргізуді қамтамасыз ету;
• студенттердің ата-аналары, көпшілік алдында, оның ішінде бюджеттік және бюджеттен тыс қорлардың шығыстары, сондай-ақ Ұйымның қаржылық-экономикалық қызметі туралы қамқоршылық кеңеспен бірге есеп беру кездесулерін өткізуге;
• Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасының талаптарын ескере отырып, тарифтер мен штат кестесін Ұйымның ресми интернет-ресурстарында жариялауды қамтамасыз ету;
• қызметтік құпияны жария етпеу, сондай-ақ қызметтік ақпараттарды тарату бойынша шаралар қабылдау;
• жұмыс берушімен іссапармен, жоғары тұрған органдарға өтініштермен, сондай-ақ бұқаралық ақпарат құралдарындағы жазбалармен жазбаша келісу.
4-тарау. ТӘРТІП ЕРЕЖЕЛЕРІ
4.1. Корпоративтік мәдениет.
4.1.1.Ұйым қызметкерлері этика кодексінің талаптарын ескере отырып, ұйымдағы корпоративті мәдениеттің дамуына үлес қосуы керек, басқа әріптестерімен этика қағидалары туралы білімдерін, іскерлік қатынастардың қабылданған ережелерін сақтай отырып бөлісуі керек. этика талаптары және бұзушылықтардың алдын алу.
4.1.2. Ұйым қызметкерлері корпоративті рухты қалыптастырып, Кодекс талаптарын келесі жолдармен сақтауы керек:
• қарамағындағылармен жеке түсіндіру кездесулері;
• өзіңіздің жеке мысалыңыз, яғни сіздің мінез-құлқыңызды қызметкерлерге үлгі ретінде қолдану;
• Комплаенс жұмыс орнында жұмыс істеу үшін маңызды екендігі туралы жалпы түсініктің болуын қамтамасыз етіңіз.
4.1.3.Ұйым қызметкерлері өз міндеттерін орындау кезеңінде іскерлік стильді ұстануы керек.
4.1.4.Ұйым қызметкерлері келіссөздер кезінде дұрыс және құрметпен сөйлеуі керек.
4.1.5. Ұйымның барлық қызметкерлері корпоративті ойын-сауық немесе спорттық шараларға қатыса алады. Сондай-ақ олар іс-шараларды өткізу туралы өздері ұсыныстар жасай алады, олардың мақсаты қызметкерлер арасында корпоративті рухты арттыру болып табылады.
4.1.6.Ұйым қызметкерлері құжат айналымы бойынша Ұйымның ережелерін сақтауға және барлық қажетті құжаттаманы тәртіпте ұстауға міндетті. Барлық жұмысшылар жұмыс орнын ұқыпты және көрнекті ұстауы керек.

4.2. Көпшілікпен қарым-қатынас.
4.2.1 Ұйым қоғаммен және бұқаралық ақпарат құралдарымен қарым-қатынаста жоғары этикалық стандарттардың сақталуын қамтамасыз етеді. Ұйым басшылардың, оның ақпараттық-жарнамалық материалдарының немесе өзге де қоғаммен байланыс іс-шараларында жалған ақпаратты таратуға, фактілерді жасыруға және / немесе бұрмалауға жол бермейді.
4.2.2.Ұйымның уәкілетті лауазымды адамдары мен қызметкерлері ғана бұқаралық ақпарат құралдарында, оның ішінде әлеуметтік желілерде көпшілік алдында сөз сөйлеуге, Ұйым оқиғаларына түсініктеме беруге немесе Ұйым атынан кез-келген мәлімдеме жасауға құқылы, бұл жария мәлімдемелерді жұмыс беруші.
4.2.3 Ұйым атынан сөйлеу кезінде қызметкерлерден кәсіби мінез-құлық пен әдептің жалпыға бірдей қабылданған стандарттарын сақтауға, тек сенімді ақпаратты таратуға, сондай-ақ әлеуметтік, нәсілдік және ұлтаралық араздықты қоздыратын ақпараттың таралуына жол бермеуге міндетті.
4.2.3.Ұйымның лауазымды адамдары мен қызметкерлері қызметтің мәселелері және жалпы ұйым қызметі туралы өз пікірін көпшілік алдында білдірмеуі керек, егер ол:
• мекеме қызметінің негізгі бағыттарына сәйкес келмейді;
• мекеменің ресми ақпаратын ашады;
• мекеменің лауазымды тұлғаларына бағытталған этикаға жатпайтын мәлімдемелерден тұрады.

4.3. Бақылау шаралары.
4.3.1 Ұйым қызметкерлері Кодекс талаптарын қатаң сақтауға және талаптардың бұзылғандығы туралы хабарлауға міндетті.
4.3.2.Ұйымның қызметкерлері стратегиялық мақсаттарға жету үшін негізгі шешімдер мен этика қағидаларын ескере отырып іскери шешімдер қабылдайды, оларға жүктелген міндеттердің орындалуына толық жауап береді.
4.3.3.Ұйымның тиісті қызметкерлері өз құзыретіне сәйкес этика талаптарын бұзумен байланысты проблемаларға (этика және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілдер) жауап беруге міндетті:
• жағдайды түзету және кемшіліктерді жою бойынша уақтылы шаралар қабылдау;
• заңнамада белгіленген тәртіппен тиімді тәртіптік шараларды қабылдау / ұсыну;
• тиісті құрылымдық бөлімшелермен / органдармен консультациялар өткізу, оларға қажетті ақпаратты беру.
Бұл әрекеттер ішкі рәсімдерге сәйкес ресімделуі керек.
4.3.4 Ұйым қызметкерлерді көтермелейді және оларды жақсарту бойынша сындарлы ұсыныстарға оң көзқараспен қарайды.
4.3.5.Кодекстің талаптарына және / немесе жұмыс барысында туындайтын этикалық мәселелерге, сондай-ақ Кодекс талаптарын бұзу, сыбайлас жемқорлыққа және басқа да заңсыз әрекеттерге қатысты сұрақтар бойынша лауазымды адамдар мен қызметкерлер Ұйым, сондай-ақ мүдделі адамдар:
• тікелей менеджерге, этика және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі омбудсменге;
• Ұйым қызметкерлері бұзушылықтардың мән-жайларын анықтаған жағдайда, бекітілген этика талаптары, шешім қабылдау үшін материалдар кадрлар бөліміне қарауға жіберіледі.

5-тарау. Әдеп пен әдептілік институты және сыбайлас жемқорлыққа қарсы лауазымды адам.
5.1. Әдеп және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілдің құқықтары мен міндеттері.
• Әдеп жөніндегі уәкілді Ұйым басшысы 2 жылда бір рет тағайындайды.
• Этика және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілдің негізгі функциялары Кодекстің ережелерін сақтамау туралы ақпарат жинау, Кодекс ережелері бойынша қызметкерлер мен лауазымды тұлғалармен кеңесу, ережелерді бұзу туралы дауларды қозғау және оларға қатысу болып табылады. Кодекс.
5.2. Этика және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкілдің:
• келіп түскен өтініштер негізінде де, өз бастамалары бойынша да Кодекстің бұзушылықтарын анықтау рәсімдерін бастауға;
• Кодекске сәйкес келмеу мәселелері бойынша қызметкерлерге, лауазымды адамдарға жеке жүгінуге;
• қызметкерлерге, лауазымды адамдарға Кодекстің ережелерін түсіндіруге және түсіндіруге мүмкіндік береді.
5.3. Этика және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі уәкіл:
• Кодекстің бұзушылықтары туралы дауларды қарау процедуралары кезеңінде қызметкерлерді қорғауды (еңбек заңнамасында белгіленген рәсімдер шеңберінде) қамтамасыз ету, егер мұндай істерді қарау басталғанына байланысты оларды мәжбүрлеп жұмыстан шығару жағдайлары туындаған болса. ;
• Кодекске сәйкес келмейтін мәселелерді қарауға қатысу;
• қызметкерлерден, лауазымды адамдардан, сондай-ақ іскери серіктестерден және мүдделі тараптардан Кодекстің ережелерін сақтамау туралы сұраныстарының есебін жүргізуге;
• 5 (бес) жұмыс күні ішінде Ұйым қызметкерлеріне олардың талаптары бойынша Кодекс ережелеріне түсініктемелер береді;
• Кодексті сақтамау туралы дауларды шешуде тәуелсіздік пен бейтараптықты сақтауға;
• Кодекстің ережелерін бұзғаны үшін жүгінген қызметкердің, лауазымды тұлғаның жасырын болуын қамтамасыз ету (егер ол жасырын қалғысы келсе).

6-тарау. ҚОРЫТЫНДЫ

6.1.Ұйымның басшылығы осы Кодекстің талаптарын жаңарту және жетілдіру, қайта қарау және жетілдіру мақсатында олардың іс жүзінде қаншалықты жүзеге асырылатындығын талдайды және қажет болған жағдайда оған өзгертулер және / немесе толықтырулар енгізеді мүдделі тараптардың ұсыныстары мен ұсынымдарын ескеру.
6.2 Қабылдануы Кодекстің іске асырылуын іс жүзінде қолдану үшін қажет болатын ұсынымдар белгіленген тәртіппен қарауға ұсынылуы және бекітілуі мүмкін.
7-тарау. ЖАУАПКЕРШІЛІК

7.1 Тараптар Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасына, еңбек шартына, осы Кодекске, сондай-ақ жұмыс беруші анықтаған шешімдер мен актілерге сәйкес жауап береді.